Autogiro – korrigering

Som flera av er upptäckt så fungerade inte instruktionen som kom i förra mailet.

Autogiro är inget krav på något sätt utan enbart ett sätt för er att se till att fakturorna betalas i tid. Om man inte anmäler autogiro kommer fakturan via epost (ifall vi inte har någon epost-adress till er kommer fakturan på papper med posten till en extra kostnad av 35kr per faktura).

Medlemsnumret (exempel MY-M999-01) hittar ni på fakturorna.

För er som inte fått någon faktura ännu men vill anmäla autogiro redan nu, skicka ett mail till info@mycklebyfiber.se så löser vi det.

Det som kommer att faktureras, och som autogiro isåfall kan användas till, är medlemsavgift, nätavgift för drift och underhåll samt eventuellt gruppavtal. Nätavgift och gruppavtal faktureras en gång per kvartal. Medlemsavgift faktureras en gång per år (på en av kvartalsfakturorna). Dessa perioder gäller även för autogiro. Inför varje autogiro-dragning skickas även en faktura i PDF-format till den epost-adress ni har registrerat hos föreningen.

Uppdaterad instruktion:

Anmälan om autogiro via din internetbank.
Följande är en beskrivning för de olika stegen på Swedbank.
Troligen är det liknande för andra banker.

  1. Logga in på internetbanken
  2. Välj Betala/överföra
  3. Välj autogiro
  4. Välj Nytt automedgivande
  5. I mottagarnamn skriv Myckleby
  6. Bransch behövs inte
  7. Klicka på Fortsätt
  8. I listan välj (markera) Myckleby Fiber
  9. Klicka på Fortsätt
  10. När fråga om Betalarnummer kommer så fyll i ditt medlemsnummer (som är lika med ditt inloggningsnamn på Min Fibersida) utan ”MY-M” och bindestreck. Det vill säga ex MY-M999-01 blir 99901